وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

مطالب آموزنده و اخبار روز دنیا درباره تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار

  • ۰
  • ۰

منابع برق اضطراری (UPS) چیست - قابلیت طراحی چیست؟
طراحی منبع برق اضطراری تا حد زیادی توسط عملکرد مورد نیاز تعیین شده است و سطح پوشش انتقادی مورد انتظار برای محافظت از بار است.

در انتهای پایین مقیاس، میز کار، سیستم UPS آفلاین است که عموما کمتر از 1kVA است. همانطور که نام آن نشان می دهد، آن فراهم می کند عرضه فیلتر نشده به بار بارگیری، در حالی که در عین حال حفظ حالت شارژ باتری با استفاده از یک شارژر جداگانه.

هنگامی که منبع تغذیه نتواند یا از تحرک خارج می شود، اینورتر روشن می شود و از طریق یک رله به بار می شود. زمانیکه این عملیات اتفاق می افتد، مدت زمان کوتاهی است و مدت زمان این وقفه زمان انتقال است.

UPS_Installation_49 سیستم UPS آفلاین مناسب نیست که تغییرات بزرگی در عرضه منبع برق محلی صورت می گیرد، زیرا بار به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرد. برای غلبه بر این مشکل یک سیستم UPS Line Interactive می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این تکنولوژی به نحوی بسیار مشابه با سیستم های UPS آفلاین عمل می کند در حالیکه اینورتر منبع تغذیه را به بار ارائه نمی کند مگر اینکه یک مشکل برق خالص یا قهوه ای رخ داده باشد.

سیستم UPS Line Interactive با استفاده از یک تنظیم کننده ولتاژ فعال (AVR) برای کنترل ولتاژ دیده شده توسط بار در طی عملیات عادی؛ این روش تضمین می کند که بار یک ولتاژ ثابت بر روی آن اعمال می شود. مجددا این منبع تغذیه بی وقفه بیشتر برای بارهای محیط دفتر کوچکتر مناسب است و به طور کلی حداکثر 10 کیلو وات محدود می شود.

به طور سنتی، برای نیازهای بار بزرگتر، سیستم Double Conversion UPS مورد توجه قرار گرفته است. اساسا آن شامل یک یکسو کننده، باتری، اینورتر و سوئیچ استاتیک است. این به طور کلی به عنوان یک یو پی اس واقعی بر روی خط نامیده می شود. اصطلاح "True On-Line" به این دلیل استفاده می شود که این نوع UPS واقعا از تجهیزات مهم ماموریت شما محافظت می کند تا اینکه اگر منبع قدرت خود را حذف کرده و سپس قدرت را مجددا راه اندازی کنید تأثیری بر تجهیزات شما نخواهد داشت.

چگونه کار می کند؟ منبع تغذیه بدون وقفه True On Line با استفاده از یک یک رکتیفایر کار می کند که منبع تغذیه برق AC به DC را تبدیل می کند. این عملکرد دوگانه تامین منبع DC برای اینورتر و همچنین یک منبع برای شارژ باتری است. بنابراین، در صورت عدم توانایی اتصال به برق یا عدم تحمل به علت ولتاژ یا فرکانس باعث می شود که یکسو کننده را خاموش کنید، باتری به صورت یکپارچه ادامه می دهد که منبع تغذیه اینورتر را فراهم کند.

اینورتر سپس منبع تغذیه DC را به یک منبع تغذیه AC تبدیل می کند که ولتاژ و فرکانس کنترل شده برای تامین بار است. بنابراین، بار از این امر به طور کامل از هرگونه شتاب، ناگهانی یا سقوط از منبع تغذیه برق محافظت می شود.

یو پی اس دو تبدیل دارای مزیتی است که به طور کلی کلید سوئیچ استاتیک نامیده می شود. این یک سوئیچ قدرت الکترونیک است که منبع تغذیه مورد نیاز برای بار را انتخاب می کند. عرضه می تواند به عنوان منبع تامین کننده نرم افزار حفاظت نشده یا منبع تغذیه کاملا محافظت شده باشد. این ویژگی می تواند در صورت اضافه بار بیش از میزان اینورتر مفید باشد. بار به طور خودکار بدون از دست دادن به منبع تغذیه برق منتقل می شود، پس از برطرف شدن خطا، به منبع تغذیه محافظت شده منتقل می شود.

  • ۹۷/۰۷/۲۲
  • پریما امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی