وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

مطالب آموزنده و اخبار روز دنیا درباره تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار

  • ۰
  • ۰

هاب USB چیست و چرا باید از هاب یو اس بی استفاده کنیم

هاب یو اس پی چیست و چرا باید هاب یو اس پی استفاده کنیم

هاب یو اس پی چیست و چرا باید از هاب یو اس بی استفاده کنیم

هاب های USB همواره به عنوان یکی از وسایل کاربردی در نظر گرفته می شدند، اما به نظر می رسد که محبوبیت آن ها در سال های اخیر کمی کاهش یافته است.
سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا هنوز هم نیاز به استفاده از آن ها احساس می شود یا اینکه عمدتا به یک وسیله غیر ضروری تبدیل شده اند؟
پاسخ این پرسش کاملا شخصی است و به وضعیت و نیاز های شما بستگی دارد، اما مطمئنا هنوز هم شرایطی وجود دارد که استفاده از آن ها مفید و ضروری باشد.
حال به بررسی شرایط مختلف استفاده از هاب ها می پردازیم:

برای استفاده با لپ تاپ

امروزه با توجه به وجود برخی از لپ تاپ ها با تعداد پورت USB بالا، هنوز هم تعداد زیادی از آن ها تنها دارای دو درگاه پورت می باشند که حقیقتا این تعداد پورت کم، کارآمد و کافی نمی باشد.
به عنوان یک مثال و تجربه شخصی، من به هنگام کار پشت میز کارم از یک USB برای صفحه کلید و از دیگری برای موس استفاده می کنم، بنابراین هیچ پورت دیگری برای شارژ کردن سایر دستگاه های خود ندارم، هارد دیسک خارجی یا چاپگرم را وصل می کنم. اگرچه این قابلیت مسئله بسیار مهم و قابل توجهی نیست، اما امکان انجام چندین کار به طور همزمان بسیار مطبوع و دلچسب است. گاهی اوقات در صورت نزدیک بودن پورت ها به یکدیگر، چندین دستگاه می توانند به صورت همزمان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

www.takinmall.com/what-is-the-hub-usp

البته، این موضوع که آیا داشتن یک هاب USB استفاده از لپ تاپ را بهبود خواهد بخشید یا خیر، کاملا به آنچه با لپ تاپ خود انجام می دهید، بستگی دارد. اگر شما همواره در سفر و حرکت هستید و از لپ تاپ خود بدون موس یا صفحه کلید استفاده می کنید، با مشکل افرادی مثل من مواجه نخواهید شد. شاید شما تنها نیاز داشته باشید که آیپد خود را شارژ کنید و یا از یک هارد دیسک خارجی استفاده کنید.

اما اگر شما هم از لپ تاپ خود مانند کامپیوتر استفاده می کنید و یا به طور مرتب مشغول نوشتن و ارسال ایمیل به هنگام سفر هستید، یک هاب USB کوچک ممکن است یک ابزار واقعا مفید و کاربردی برای شما باشد.
امکان شارژ چندین دستگاه به طور همزمان:
یکی از بهترین و کاربردی ترین امکاناتی که استفاده از هاب USB در اختیار شما قرار می دهد، امکان شارژ چندین دستگاه مختلف به صورت همزمان است. زمانی که هاب USB را برای این منظور به کامپیوتر خود متصل می کنید، این موضوع که کامپیوتر شما روی میز باشد یا خیر، دیگر مسئله ای نیست که با آن درگیر باشید.

www.takinmall.com/what-is-the-hub-usp

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دستگاه های زیاد و مختلفی دارید و مدام درگیر شارژ کردن آن ها هستید، داشتن یک هاب USB برای شما بسیار ضروری و کار آمد خواهد بود.

امکان شارژ همزمان دستگاه های مختلفی مانند: گوشی تلفن همراه، تبلت، آیپد، GPS دوچرخه، Kindle و غیره را به راحتی برای شما فراهم می کند. با داشتن یک هاب شما قادر به اتصال تمام این دستگاه ها در یک محل، به صورت همزمان خواهید بود و با مشکلاتی مانند نیافتن پریز برق و یا پورت USB کامپیوتر خالی مواجه نخواهید شد.
به منظور انتقال اطلاعات:
اگر چه ممکن است احتمال استفاده از هاب برای انتقال اطلاعات بسیار کم باشد و امری نامتعارف به شمار بیاید، اما اگر شما نیاز به انتقال و کپی حجم بالایی از داده ها بین دستگاه های مختلف دارید، یک هاب USB برای این منظور بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.
اگر قصد بک آپ تصاویر از کامپیوتر، اشتراک داده های تلفن همراه از طریق اتصال USB، دانلود تصاویر از دوربین، چاپ برخی از اسناد و آپلود موسیقی به آیپد خود را دارید یک هاب USB با کیفیت بالا برای انجام تمام این امور به صورت همزمان به شما کمک شایانی خواهد کرد.

مسلما استفاده از هاب به منظور انتقال اطلاعات برای بسیاری از مردم یک انتخاب معمول و رایجی به شمار نمی آید. اما اگر شما شروع به انتقال اطلاعات خود با این روش کنید، استفاده از هاب USB زندگی شما را آسان تر خواهد کرد.

اگر تمام دستگاه های شما بی سیم هستند به هاب نیازی ندارید

امروزه بسیاری از دستگاه ها از اتصالات سیمی برای دستگاه های بی سیم اجتناب می کنند و دستگاه هایی مانند صفحه کلید بلوتوثی، موس، پرینتر، اسکنر و دیگر لوازم جانبی روز به روز در حال افزایش هستند.

تعداد دستگاه های مختلفی که می توانید به روتر بی سیم خود وصل کنید، نیز بسیار زیاد است، دستگاه هایی مانند هارد درایو ها، چاپگرها، دستگاه های ذخیره سازی رسانه ای و غیره. به این معنی که شما به دستگاه های USB یا بلوتوثی نیاز کمتری دارید. بنابراین اگر از مزایای آن استفاده کنید، بدون نیاز به پورت های USB امور خود را انجام می دهید.

www.takinmall.com/what-is-the-hub-usp

این بزرگترین استدلال علیه هاب های USB است و به همین دلیل مک بوک های جدید تنها یک درگاه پورت دارند که برای بخش قابل توجهی از مردم داشتن یک پورت کافی است.

اگر پورت های اضافی دارید، به هاب USB نیاز نخواهید داشت:
حتی اگر تعداد زیادی پورت USB نداشته باشید، ممکن است گزینه های دیگری داشته باشید.
به عنوان مثال، امروزه بسیاری از مانیتورها دارای پورت های USB هستند که می توانید برای اتصال و شارژ دستگاه های خود از آن ها استفاده کنید.
اگر شما می توانید از یک پورت HDMI برای اتصال به کامپیوتر خود استفاده کنید، بدون نیاز به استفاده از فضای USB کامپیوتر، یک یا چندین پورت دریافت خواهید کرد.

www.takinmall.com/what-is-the-hub-usp

روترها نیز اغلب دارای تعدادی پورت USB هستند که می توان از آن ها برای اتصال برخی از دستگاه ها استفاده کرد. زمانی که شما در حال اتصال به دستگاهی هستید که به صورت متداول به آن دسترسی ندارید و یا به کامپیوتر شما بسیار نزدیک است، این بهترین گزینه برای ارتباط شما خواهد بود.

بنابراین ممکن است برای همه کارآمد نباشد، اما گزینه ی خوبی است که برای برخی از افراد مفید و موثر واقع می شود.
به طور کلی ممکن است در عصر گسترش دستگاه های بی سیم، داشتن یک هاب USB یک سرمایه گذاری و انتخاب عالی به نظر نرسد، اما حتی با کیفیت ترین هاب ها نیز با قیمتی بسیار مقرون به صرفه به بازار ارائه می شوند.
موارد و شرایطی که نیاز به یک هاب مانند استفاده از لپ تاپ ها، امری ضروری تلقی می شود، نیز وجود دارد و در مقابل فناوری های زیادی هم وجود دارد که نیازی به آن ندارند.
بنابراین خرید یک هاب مانند بسیاری از وسایل و دستگاه ها، کاملا امری شخصی است و به نیاز و شرایط استفاده شما بستگی دارد.

 

  • ۹۷/۰۴/۰۵
  • پریما امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی