وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

مطالب آموزنده و اخبار روز دنیا درباره تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار

  • ۰
  • ۰

پنچ ابزار فوق العاده از نمایشگاه فناوری پوشیدنی

پنچ ابزار فوق العاده از نمایشگاه فناوری پوشیدنی

پنچ ابزار فوق العاده از نمایشگاه فناوری پوشیدنی:این نمایشگاه، یک کنفرانس تکنولوژی بی نظیر و بزرگی مانند CES یا MWC نیست، اما ما تمام تلاشمان را به منظور یافتن تکنولوژی های عجیب و غریب و نوآورانه به کار بردیم.
این نمایشگاه پر از ابزارها و گجت های عجیب و غریبی بود که بیشتر روی صنعت بهداشت و تناسب اندام متمرکز بود و البته خبرهای خسته کننده ای از فناوری های VR و AR نیز به چشم می خورد.
ما لیستی از پنج محصول فوق العاده و عجیب و غریب که در حقیقت نمونه های اولیه، آزمایشی و ایده های جدیدی بودند را برای شما تهیه کرده ایم.
ممکن است بعضی از آن ها هرگز به بازار ارائه نشوند، اما اگر شما به تکنولوژی و اخبار به روز فناوری علاقه مند هستید، هر کدام از این محصولات به تنهایی ارزش این را دارند که از آن ها اطلاع داشته باشید.

وسیله ای برای نظارت بر هیدراته بودن بدن شما:

5-wearable-technology

شما نمی توانید این محصول شگفت انگیز را به زودی خریداری کنید! اما یکی از جذاب ترین طرح های اولیه ای بود که در نمایشگاه دیدیم و شامل یک earpiece ساخته ی آزمایشگاه ملی فیزیک است که متخصص در استاندارد اندازه گیری دقیق می باشد.
این محصول به طور دقیق میزان هیدراته بودن (آب داشتن) بدن شما را اندازه گیری می کند که بسیار کار دشواری است.
یکی از روش های متداول انجام این کار گرفتن نمونه خون است، اما این دستگاه نمونه اولیه از مایکروویو های گوش شما استفاده می کند تا میزان آب در خون شما را اندازه گیری کند.
این محصول در حال حاضر در مراحل اولیه ی آزمایش است و حتی NPL هنوز نمی داند که آیا این محصول به اندازه کافی کارآمد هست یا خیر، اما آن را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد تا با تغییرات لازم در آینده حتما این اتفاق محقق شود.
این محصول در آینده می تواند به یک محصول برای مصرف کنندگان به منظور نظارت بر هیدراته بودن قبل، بعد و هم چنین در طول تمرین تبدیل شود و یا حتی می تواند جهت حاصل مطمئن شدن از این موضوع که افراد متخصص و حرفه ای مانند آتش نشانان به میزان کافی آب آشامیدنی مصرف می کنند یا خیر.

لغو نویز، بنابراین شما می توانید با خروپف بخوابید:

5-wearable-technology

حتما شما هم با این مشکل مواجه بوده اید که تنفس سنگین یا همان خروپف اطرافیان و عزیزانتان خواب شما را مختل کرده باشد!
اگر چنین بوده است و بارها در چنین وضعیتی قرار گرفته اید، به احتمال زیاد به فکر یک هدست برای لغو صداهای اطراف بوده اید، حال رویای شما با این محصول محقق می شود.
ما یک نسخه ی آزمایشی از این محصول را امتحان کردیم و لغو سر و صدا را با این محصول کوچک و بی سیم بسیار کاربردی و موثر یافتیم.
شما به طور کلی می توانید صداهای اطراف را با این هدست بشنوید اما طی آزمایشی که روی نسخه ی اولیه انجام دادیم، هیچ گونه صدای خروپفی را نشنیدیم و در حین استفاده از آن هر گاه که نیاز به شنیدن صدای محیط و اطراف را داشتید تنها کافی است به راحتی تنها با یک ضربه روی آن صدای محیط را فعال کنید.
بر خلاف سایر هدفون های لغو نویز موجود در بازار، این محصول شگفت انگیز به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در گوش شما قرار می گیرد و در حین استفاده به قدری راحت است که حتی زمانی که شما سر خود را روی بالش می چرخانید متوجه حضور آن در گوش خود نمی شوید و تا 20 ساعت باتری به شما ارائه می دهد تنها انتظار لالایی برای به خواب فرو بردن خود را نداشته باشید!

جوراب هایی هوشمند با سنسورهایی در مواد آن ها:

5-wearable-technology

بر خلاف سایر لباس های هوشمند موجود، تکنولوژی داخل این جوراب از Footfalls & Heartbeats داخل خود پارچه ساخته شده است و به جای داشتن یک ردیاب تک در پایین، بالا و یا کنار جوراب، ساختار بهم پیوسته ی نوآورانه ی آن بر آمار کلی نظارت دارد.
این محصول موارد استفاده ی محدودی دارد، بنابراین این جوراب ها برای کار و یا ورزش کردن شما طراحی نشده اند، در عوض فقط نمونه ای از چگونگی بهره برداری از تکنولوژی به منظور اندازه گیری نیروهای فشرده به کار می رود.
از موارد کاربردی استفاده از این جوراب ها می توان به استفاده از آن ها جهت مطلع ساختن شما اشاره کرد، به این ترتیب که اگر افراد مسن یا آسیب دیده این جوراب ها را نپوشیده باشند و برای مدت زمان مشخصی از تختخواب بیرون آمده باشند، این موضوع را به اطلاع شما می رساند.
این تنها مختص جوراب نخواهد بود و شرکت سازنده بر این باور است که در آینده این فناوری را روی سایر لباس ها نیز اعمال کند و در حال حاضر این فقط یک آزمایش اولیه است، اما به صورت بالقوه یک گام به جلو در زمینه ی لباس های هوشمند به شمار می رود.

این هدست از برق برای از بین بردن چربی های شما استفاده می کند :

5-wearable-technology

این محصول را قبلا هم دیده ایم، اما ما هدست Modius را دوباره در نمایشگاه دیدیم که پالس های الکتریکی را به مغز شما می فرستد (البته نگران نباشید زیرا شما آن ها را احساس نمی کنید)، این امواج سعی در فریب مغز شما به منظور لاغر کردن شما خواهد داشت.
وب سایت Modius درباره ی نحوه ی عملکرد این هدست می گوید که: این هدست "یک پالس الکتریکی کوتاه و در سطح پایینی را ایجاد می کند که به عنوان یک سیگنال برای لاغر شدن توسط مغز تفسیر می شود " البته ما در حال حاضر نمی دانیم که آیا این فناوری در مدت زمان طولانی نیز کاربردی خواهد بود یا خیر.

استفاده از الیاف الکترونیکی ممکن است به زودی فراگیر شود :

5-wearable-technology

نورانی کردن لباس پدیده ی جدید نیست، اما این نخ الکترونیکی جدید در یک سرمایه گذاری مشترک بین دانشگاه های ناتینگهام ترنت و دانشگاه ساوتهمپتون و شریک پژوهشی بانی باینری توسعه یافته است و یک نوآوری چشمگیر و قابل توجه به شمار می آید.
LED ها برای روشن کردن عناصر خاصی از لباس، به جای نوار آزاردهنده ای که روی لباس خود احساس و یا مشاهده می کنید، در خود بافت و پارچه ی لباس قرار گرفته اند به گونه ای که تناسب، سبک و یا ظاهر لباس را به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نمی دهند.
این به این معنی است که شما می توانید همانند تصویر بالا یک لباس کاملا عادی و متعارف داشته باشید که می توانید تنها با یک ضربه به یک دکمه ی کوچک و یا یک برنامه روی تلفن همراه خود به سرعت آم را نورانی کنید.
این نوآوری هم چنین می تواند هنگامی که در شب مشغول ورزش هستید موجب دیده شدن شما در جاده و یا هر جای دیگری شود. هم چنین می توانید از آن برای بهبود دید خود نیز استفاده نمایید.

  • ۹۷/۰۴/۰۴
  • پریما امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی