وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

مطالب آموزنده و اخبار روز دنیا درباره تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار

  • ۰
  • ۰

نسل آینده اسباب بازی های کودکان

نسل آینده اسباب بازی های کودکان:

https://www.takinmall.com/childrens-future-generation-toys

کریسا واتری، فارغ التحصیل از دانشگاه MIT بنیانگذار Dynepic است. او پیش تر برای نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان مهندس ارشد طراحی و ساخت سخت افزار هوافضا و کمک به راه اندازی ماهواره ها کار می کرد. در حقیقت کار روی کیت هایی که مربوط به فضا بود، پلی برای رسیدن به رویای واقعی او یعنی تبدیل شدن به یک کارآفرین بود.

او می گوید: "رفتن به فضا تجربه بسیار جذابی بود، اما من همواره رویای توسعه و تولید یک محصول مصرفی که موجب تغییر زندگی مردم شود را در سر می پرورانده ام، در حقیقت این همان رویایی است که همواره به دنبال آن بوده ام . افتتاح Dynepic و توسعه محصولات مصرفی رویای مادام العمر من بوده و هست."

در سال 2011 واتری کار خود در زمینه صنعت هوافضا را کنار گذاشت تا شرکت تولید و طراحی محصولات خود را راه اندازی کند. تمرکز اولیه DynePic روی محصولات تناسب اندام بود، البته در حال حاضر این کار متوقف شده است و کسب و کار او به سمت اسباب بازی ها تغییر پیدا کرده است.

واتری هم چنین می گوید: "من واقعا معتقدم که کودکان می توانند آینده هیجان انگیزی داشته باشند و می خواهم به تمام کسانی که دارای توانایی های لازم و بالقوه برای داشتن آینده بهتری هستند، کمک کنم و ابزارهای لازم را برای آنان فراهم کنم."

"اسباب بازی برای من یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب رشته مهندسی بود. من در کودکی بر خلاف بسیاری از خانم ها، اسباب بازی های بسیار متنوع و روباتیکی را در اختیار داشتم که واقعا در انتخاب رشته و شغل آینده ی من تاثیر فوق العاده ای داشت."

در حال حاضر ماموریت Dynepic ساخت وسیله ای است که واتری آن را "اینترنت اسباب بازی " یا (IoToys) تفسیر می کند Aka به عنوان یک پلت فرم باز امکان اتصال اسباب بازی ها و خدمات ابر دیجیتال مختلف از طریق قدرت API های باز شده به یکدیگر را فراهم می کند. امروزه تاکید Dynepic و برنامه IoToys به طور مستقیم روی بازی های آموزشی، یادگیری فناوری و مهارت های مهندسی از طریق استفاده از اسباب بازی های فیزیکی متصل به تبلت و مبتی بر یک رابط برنامه نویسی است که به کودکان اجازه می دهد تا عملکرد خود را پیکربندی کنند و هم چنین مطالبی را از وب دریافت کنند و بازی های خود را گسترش دهند.

واتری هم چنین می افزاید: "من همواره یکی از کاربران اولیه فناوری های به روز و متصل به اینترنت مانند: بلوک نینجا و سایر وسایل هوشمند بوده ام و مسئله ای که ذهن مرا به خود مشغول کرد و فکر تولید اسباب بازی های هوشمند متصل به اینترنت را در من به وجود آورد، توجه به این موضوع بود که این امکانات همواره وجود داشتند، اما هیچ کس آن ها را توسعه نداد!

Dynepic یک اسباب بازی به نام DynePod را توسعه داد که امروز در Kickstarter عرضه می  شود. یک اسباب بازی که بچه ها می توانند روی دستان خود ببندند و برای ساخت برنامه های خود از آن استفاده کنند.

https://www.takinmall.com/childrens-future-generation-toys

DynePod  هم یک اسباب بازی و هم یک ابزار یادگیری متمرکز بر مهارت های STEM است.

در حقیقت شاهد تاثیر ابتکار برنامه نویسی کودکان در سال های اخیر مانند: Kano Raspberry Pi-powered DIY computer و Tynker iPad app for kids to learn programming بوده ایم.

کمک به کودکان برای یادگیری تکنولوژی از طریق بازی با گجت ها راهی هموار و البته نیازمند تلاش به نظر می رسد، اما افزایش مهارت و ایجاد انگیره در نسل جدید برنامه نویسان و مهندسان کاری دشواری خواهد بود.

هدفی که ما به دنبال آن هستیم، کمی متفاوت است. DynePod به تنهایی یک ابزار کامل است و ما تمام تلاش خود را برای ساخت این پلت فرم باز و کامل به کار برده ایم و تولید، آزمایش ایمنی کودکان و تصویب تست با FCC و هم چنین نهایی کردن API های ابر را با کیفیت به سرانجام رسانده ایم.

این وسیله ی کاربردی، امکان اتصال امن و بی سیم اسباب بازی ها به یکدیگر و دریافت اطلاعات را برای شما فراهم می کند و نه تنها به اسباب بازی ها، بلکه به خدمات ابر هم متصل می شود. به این ترتیب شما می توانید اطلاعات مربوط به علایق کودکان را بدست آورید که این اطلاعات به خانواده ها در زمینه یادگیری فرزندانشان کمک شایانی می کند.

حال سوال مهم واساسی این است کهDynePod  دقیقا چیست ؟

یک جعبه ی بلوتوثی کوچک با نمایش LED و تعدادی سنسور در داخل که حرکات و مجاورت DynePod های دیگر را تشخیص می دهد. بازخورد توسط نمایش یک گرافیک خاص روی صفحه نمایش، ارتعاش و یا buzzing به کاربر ارائه می شود.

DynePod را می توان با یک بند ترکیب کرد تا بچه ها بتوانند به راحتی آن را روی دست خود ببندند و یا به اشیاء واسباب بازی های دیگر مانند لگو متصل کنند.

دارای تراشه BLE دیجیتال است که میزبان Arduino bootloader می باشد به این معنی که DynePod  قابل برنامه ریزی است و پتانسیل ارائه ی آموزش تکنولوژی های اضافی را نیز دارد.

این دستگاه چهار حالت استفاده را پشتیبانی می کند:

  1.      یک حالت مستقل: با استفاده از محفظه به همراه یک تبلت برای ایجاد برنامه های سفارشی
  2.      متصل به DynePod های دیگر: برای برقراری ارتباط و یا بازی با DynePod های دیگر
  3.      هم چنین می توان از آن به عنوان یک کنترل کننده برای بازی های تبلت از طریق برنامه DynePod  استفاده کرد.
  4.      در آخر، حالت بازی کاملا متصل: که اهرم های API های باز برای اتصال DynePod به انواع سرویس های ابر است.

هدف اصلی تلاش برای ایجاد محیطی باز و پویا برای اتصال اسباب بازی ها و کمک به تولید محتویات هوشمندانه است. این دقیقا همان عرصه ای است که ما به آن وارد شدیم و به عنوان یکی از پیشگامان سعی در ایجاد محیطی امن برای بازی کودکان داشته ایم. در این مسیر افراد زیادی مشغول توسعه الگوریتم های یادگیری عالی و تاثیر گذاری هستند، اما هدف ما انجام تمام این کارها نیست، بلکه به دنبال توسعه ابزاری برای اتصال سرویس های ابر و کمک به گسترش بازی های هوشمند برای بچه ها هستیم.

هدف ما از تولید این محصول فراهم کردن بستری مناسب برای توسعه و تولید اسباب بازی های مبتکرانه برای نسل آینده و کمک به ایجاد محتویات هوشمندانه برای کودکان بوده است و به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه تمام تلاش خود را در جهت تحقق این هدف به کار برده ایم.

در عصر حاضر اسباب بازی محبوب و پرکاربرد کودکان، تبلت است و بسیاری از والدین از اینکه کودکان آن ها مدام مشغول و درگیر تبلت ها هستند شکایت دارند.

یکی از دلایل محبوبیت تبلت میان کودکان امکان انجام بازی های بصری وسیعی است که کنترل کامل آن ها را در اختیار دارند. بنابراین ما معتقدیم اگر چنین امکانی را برای کودکان فراهم کنیم، یعنی کنترل بیشتری از مکان سه بعدی را در اختیار آن ها قرار دهیم، می توانیم به آن ها کمک کنیم علاوه بر کشف دنیایی جدید، با استفاده از تکنولوژی در آینده در کار خود نیز افراد موفق تری باشند.

DynePod با استفاده از زبان Dynepic If / then simplified برنامه ریزی شده است که این طراحی به مراتب بسیار ساده تر از سایر زبان های برنامه نویسی گرافیکی برای کودکان مانند: MIT's Scratch است.

از دیگر اهداف مهم و قابل توجه تولید این محصول می توان به تشویق و ایجاد انگیزه در کودکانی که علاقه ی زیادی به تکنولوژی ندارند، اشاره کرد. ما با تولید این محصول سعی در ایجاد علاقه در کودکان به منظور استفاده و کار با تکنولوژی های روز دنیا داشتیم و این محصول را بسیار آسان و کاربردی تولید کردیم تا استفاده از آن برای تمام بچه ها و هم چنین خانواده ها آسان باشد تا بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

برای تست و انجام بررسی های لازم، نمونه ی اولیه این محصول را ابتدا در یک کلاس درس و بعد در یک مکان عمومی مورد آزمایش قرار دادیم و دریافتیم که رابط کاربری آن به همان میزانی که انتظار می رفت آسان و کاربردی بود.

به عنوان مثال، یک کودک می تواند با استفاده از این تبلت برنامه ای را ایجاد کند که در صورت نزدیک شدن یکی از دوستان او به آبنبات مورد علاقه اش، صدایی از Dynepod پخش شود و او را از این موضوع مطلع سازد!

یا مثلا در آینده ای نه چندان دور، زمانی که سرویس های دیگری به پلت فرم اضافه شدند، DynePod به یک سرویس آب و هوایی دیجیتال متصل شود تا شما را از وضعیت آب و هوا با خبر سازد و در صورت بارانی بودن هوا اطلاعیه ای روی تبلت شما به نمایش گذاشته شود.

بدون شک تکنولوژی به طرز قابل توجهی در طی این سال ها تغییر کرده است و همه ما شاهد تغییرات ناشی از آن بوده ایم به طور مثال: مجهز شدن تلفن های همراه به بلوتوث و بلوتوث LE با مزایای مصرف برق و کاهش اندازه و سپس سیستم عامل Arduino روی تراشه BLE  و غیره.

ما سعی کردیم تکنولوژی های روز دنیا را در یک محصول قرار دهیم و آن را به بازار عرضه کنیم.

DynePod  با یک دستبند سیلیکونی، شارژر USB و یک فایل قابل چاپ سه بعدی برای چاپ لوازم جانبی اضافه تر  DynePod در اختیار کاربران قرار می گیرد.

  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • پریما امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی