وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

مطالب آموزنده و اخبار روز دنیا درباره تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار

  • ۰
  • ۰

هارد SSD Plus SanDisk

hard SSD Plus

هارد SSD Plus از نظر سایز و کارآیی هدفش افرادی است که برای اولین بار با تکنولوژی SSD آشنا می شوند. این SSD با استفاده از تکنولوژی SanDisk 19nm MLC NAND ساخته شده که به شکلی متعجب کننده تکنولوژی به کار رفته در Extreme Pro هم هست. اما این واقعیت که بسته بندی آن اشاره ای به سرعت، که حتما باید به آن توجه نماییم، نمی کند باید هشداری برای ما تلقی شود زیرا سرعت بروی جعبه دو محصول دیگر درج شده است. سرعت خواندن آن البته خیلی خوب است و در تست های من به 550MB/s که SanDisk به شکل آنلاین نیز به آن اشاره کرده می رسد. اما سرعت نوشتن آن یک تجربه ی کم تر هیجان انگیز است زیرا سرعت اعلام شده برای مدل 120GB فقط 180MB/s است. من به سرعت 211MB/s رسیدم اما این فقط اندکی بهتر از یک درایو فیزیکی عادی و نصف سرعت نسخه ی 240GB این مدل است. هیچ امتیاز رسمی IOPS برای SSD Plus وجود ندارد اما من آن را در سرعت تخمینی و تقریبی خواندن 37K و نوشتن 79K به کار گرفتم. 240GB SSD Plus بزرگ تر در حدود 60 پوند قیمت دارد و با در نظر گرفتن سرعت نوشتن 350MB/s ، اگر بتوانید این مبلغ را بپردازید به شکلی واضح برتر است. بروی کاغذ، Ultra II به شکلی قابل توجه شبیه SSD Plus است، حداقل از منظر مقاومت در برابر شوک و دوام حافظه ی فلش. به جای اعلام کل بایت ها، SanDisk هر دو درایو را با یک دوام عملیاتی 1.75 میلیون ساعت کار مشخص می کند. برای کسانی که انتظار دارند بیش از حد معمول زندگی کنند این معادل کم تر از 200 سال است. Ultra II از منظر ساخت و سازمان دهی حافظه ی فلش تفاوتی اساسی با بقیه دارد و از Marvell 88SS9189/88SS9190 controller ،128 Gbit

www.takinmall.com/hard-ssd-plus19nm TLC با nCache 2.0 و تکنولوژی Multi Page Recovery استفاده می کند. این به درایو اجازه می دهد به سرعت های نوشتنی که حتی 240GB SSD Plus قادر به دستیابی به آن نیست برسد. SanDisk درایو Ultra II را در ظرفیت های 480GB و 240GB و 120GB و 960GB با سرعت خواندن 550MB/s و نوشتن 550MB/s تولید می کند (در این مقاله نسخه 480GB بررسی شده است) و این ها فقط در IOPSی که تحویل می دهند با هم تفاوت دارند. ریویوی درایو Ultra 440GB نشان گر خواندن های اتفاقی IOPs 98000 و نوشتن های اتفاقی 8300 است که آن را به نسبت بسیاری از محصولات قدیمی تر premium در سال 2014 و حتی اوایل سال 2015 یک سر و گردن بالاتر قرار می دهد.
در کنار سرعت خواندن، احتمالا "ارزش" قوی ترین جنبه ی Ultra II به شمار می رود که قیمت آن برای هر گیگابایت معادل 24 پنی در مقایسه با 29 پنی برای مدل 120GB SSD plus است. تلفیق هزینه و کارآیی، Ultra II را به یک پیشنهاد اغواکننده بدل می سازد. خصوصا اگر به دنبال چیزی بهتر از یک دیوایس enter level باشید. مزیت دیگر این درایو این است که ظرفیت 480 گیگابایتی آن موجب می شود که انتقال به آن از یک دیسک سخت کم تر چالش برانگیز باشد مگر این که یک درایو 1 ترابایتی داشته باشید که ظرفیت آن تکمیل شده باشد. کسانی که چنین مشکلی دارند باید Extreme pro را در نظر بگیرید زیرا طرفیت 960GB آن بیش تر از تمام داده هایی است که اکثر افراد بروی لپ تاپ های خود دارند. نکته ی شگفت انگیز درباره ی سنجه های من بروی Extreme Pro این است که از بالاترین سرعت خواندن برخوردار نیست، اگر چه به طور کلی در نوشتن سریع ترین است. هم چنین از منظر IOPS نیز بسیار هیجان انگیز عمل می کند.
این درایو که بر اساس 64Gbit 19nm MLCساخته شده از یک ارتقای کوچک به تکنولوژی nCache 2.0 به کار گفته شده در Ultra II بهره می گیرد. علاوه بر این دستکاری هایی بروی آن انجام گرفته تا بسیار قابل اطمینان شود. این درایو در ظرفیت های 480GB و 240GB و 960GB عرضه می شود. براساس سایزی که انتخاب می کنید ممکن است مجبور باشید بین 89.99، 148.98 یا حتی 299.82 پوند پرداخت کنید. این باعث می شود نسخه ی 480 گیگابایتی با 31 پنی برای هر گیگابایت به بهترین گزینه بدل شود و نسخه 960 گیگابایتی تنها اندکی از آن گران تر است. اگر به دنبال بهترین قیمت برای کارآیی در این دامنه هستید باید بگویم با 37 پنی برای هر گیگابایت، من از خرید نسخه 240 گیگابایتی پرهیز می کنم.
SanDisk یک TBW (terabytes written) 80 ترابایتی فراهم می کند که با در نظر گرفتن نوشتن 40 گیگابایت در هر روز می تواند بیش تر از 5 سال برای شما کار کند و این در حالی است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل را هم کار کنید. در عین حال یک وارانتی 10 ساله هم دارد که نشان گر اعتقاد SanDisk به محصولات در طول عمرشان است. از بسیاری جهات، نظیر مقاوت در برابر شوک و دماهای کاری، Extreme Pro II هیچ چیزی که به شکلی قابل توجه نسبت به SSD Plus و Ultra II برتری داشته باشد ارائه نمی کند و بنابراین موضوع اصلی به مقدار کارآیی و اطمینان پذیری که برای پرداخت هزینه ی آن آمادگی دارید مربوط می شود. در بین این محصولات، من بنا به دلایلی که قبلا ذکر کردم از 120GB SSD Plus پرهیز می کنم. من دو درایو Ultra II 480 گیگابایتی خریده ام و از آن ها در RAID 0 استفاده می کنم تا به حداکثر کارآیی دست پیدا کنم: ظرفیت 960 گیگابایتی و بهترین قیمت برای هر گیگابایت.

 

  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • پریما امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی