وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

وبلاگ تکین بازار

مطالب آموزنده و تجهیزات سخت افزاری

مطالب آموزنده و اخبار روز دنیا درباره تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار

  • ۰
  • ۰

قابلیت ها و تغییرات iOS 12

قابلیت ها و تغییرات iOS 12

قابلیت ها و تغییرات iOS 12 :

شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2018 سیستم ‌عامل iOS 12 را به طور رسمی معرفی کرد. کریگ فدریکی مدیر بخش نرم افزاری اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC جدید ترین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد را معرفی کرد و قابلیت ها و امکانات فوق العاده ی این آپدیت را به نمایش گذاشت.
شرکت اپل اعلام کرد تمام دستگاه های مبتنی بر iOS 11 آپدیت جدید را پشتیبانی می کنند. از قابلیت های منحصر به فرد این آپدیت می توان به نسخه ی جدید ARKit 2.0، اپلیکیشن Measure ، قابلیت Shortcuts سیری، بهبود نمایش نوتیفیکیشن ها و چت گروهی فیس تایم اشاره کرد.
https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12در نسخه ی iOS جدید، اپلیکیشن ها دو برابر سریع تر از گذشته (یعنی حدود 40 در صد سریع تر) اجرا می شوند و عملکرد پردازنده با بهره گیری از یک هوش مصنوعی قدرتمند بهبود یافته است و به طور خودکار فشار روی پردازنده را کاهش می دهد که در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی می شود. کیبورد 50 درصد سریع تر ظاهر می شود و سوایپ روی صفحه برای ورود به دوربین نیز 70 درصد افزایش یافته است.

ARKit 2.0 و اپلیکیشن Measure :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

شرکت اپل در این کنفرانس، واقعیت افزوده یARKit 2.0 و قابلیت ها و امکانات جدید آن را معرفی کرد. اپل با شرکت های متنوعی مانند ادوبی، ارتودسک و غیره برای طراحی قابلیت های سه بعدی واقعیت افزودهARKit همکاری کرده است و اعلام کرد که در آپدیتiOS 12 شاهد یک اپلیکیشن واقعیت افزوده ی جدید به نام Measure خواهید بود.

اپل ابزار دقیق اندازه گیری توسط ARKit 2 را معرفی کرد. همان طور که از نام آن مشخص است، اپلیکیشن Measure امکان اندازه گیری دقیق اشیا و محیط اطراف گجت ها را در دنیای واقعی برای کاربران فراهم می کند. این نرم افزار، اندازه ی دقیق اجسام و فاصله ی آن ها را محاسبه می کند. به عنوان مثال، اگر دوربین را روی یک شی خاصی قرار دهید، اندازه ی شی و هم چنین فاصله آن شی تا شما را به صورت خودکار محاسبه می کند و در اختیار شما قرار می دهد. 
https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12
هم چنین شرکت اپل از یک فرمت فایل جدیدی به نام USDZ نیز رونمایی کرد. به این معنی که طراحان و توسعه دهندگان می توانند با بهره گیری از این قابلیت، تجربه AR را در این فرمت ایجاد کنند و سپس آن را از طریق ایمیل ارسال کنند، در وب سایت ها بار گذاری کنند و یا در یک سیستم به اشتراک بگذارند.
پشتیبانی از USDZ بومی در Adobe Creative Cloud، در برنامه هایی مانند فتوشاپ موجود است.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

تغییرات Photos :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

در این آپدیت جدید، بخش جستجو در اپلیکیشن Photos بهبود یافته است و به قابلیت جستجوی پیشنهادی مجهز شده است، به این معنی که می توانید در عکس ها به دنبال رویداد های مختلف بگردید و تب For You نیز با تغییرات مفیدی همراه است و به طور کلی هوشمند تر شده است و شامل Memories و تصاویر برجسته است.
اگر شما یک آلبوم عکس را انتخاب کنید به صورت خودکار به شما پیشنهاد می دهد که آن را با چه کسانی به اشتراک بگذارید، در حقیقت این اپلیکیشن با شناسایی افراد داخل عکس ‌ها، به کاربر پیشنهاد می دهد که عکس ها را با چه کسانی به اشتراک بگذارد و این ویژگی iOS 12 تا حدودی مشابه قابلیت موجود در گوگل فوتوز است.
هم چنین قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر با رزولوشن بالا از کتابخانه ی تصاویر آی کلاد نیز برای کاربران فراهم شده است. اپلیکیشن photos در iOS 12 از iMessage و end-to-end encryption برای اشتراک گذاری تصاویر بهره می برد. 

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

قابلیت های جدید سیری:

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12
سیری (siri) دستیار هوشمند و دوست داشتنی اپل در نسخه یiOS 12 هوشمند تر شده است و به قابلیت میان بر و پاسخ به فرمان های سفارشی مجهز شده است و در نتیجه تعامل بهتر و کارآمد تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر شما کلید خود را گم کرده باشید و در جستجوی یافتن آن باشید با استفاده از دستور صوتی "هی سیری، من کلیدم را گم کرده ام" اپلیکیشن Tile که برنامه ای برای ردیابی دسته کلید یا گوشی های گمشده است اجرا می شود.
تغییر قابل توجه سیری در آپدیت جدید این است که انجام اموری مانند سفارش قهوه از اپلیکیشن های مخصوص را حتی در حالت قفل (لاک) صفحه نیز برای کاربران فراهم می کند. در حقیقت سیری با شناسایی کارهای روزانه ی کاربر مانند: خرید قهوه، روزنامه و غیره انجام آن کار را در زمان مقرر به کاربر پیشنهاد و یادآوری می کند.

در این آپدیت سیری قدرتمند تر از همیشه شده است و قابلیت های منحصر به فرد و هوشمند آن در شرایط مختلف بسیار مفید و کارآمد است، به عنوان مثال اگر شما بلیط سینما را با استفاده از اپلیکیشن Wallet خریداری کنید با توجه به زمان شروع پخش فیلم سیری به شما پیشنهاد می دهد که گوشی خود را روی حالت Do Not Disturb” “قرار دهید و یا در روز تولد عزیزانتان به شما یادآوری می کند تا با آن ها تماس بگیرید.

Shortcuts یکی دیگر از قابلیت های جدیدی است که اپل درiOS 12 در اختیار کاربران قرار می دهد، اپلیکیشنی که به شما اجازه می دهد برای سیری میان بر های مخصوص بسازید و انجام این کار بسیار آسان است، تنها با کشیدن و رها کردن در ویرایشگر این اپلیکیشن صورت می گیرد و اپلیکیشن اتوماسیون مبتنی بر Workflow دستیار سیری نیز برای هوم کیت، موزیک پلیر و آی مسیج میان بر های اختصاصی تولید می کند.

مدیریت نوتیفیکیشن ها:  

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

بدون شک بررسی انبوه پیام ها و نوتیفیکیشن های موجود روی صفحه ی تلفن همراه به خصوص صبح ها کار بسیار دشواری است و گاهی یک پیام مهم میان نوتیفیکیشن های فراوان گم می شود! البته دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا این مشکل کاملا در آپدیت جدید برطرف می شود.
در iOS 12 امکان مدیریت نوتیفیکیشن ها برای کاربران فراهم شده است، به این معنی که می توانید اعلان هایی که روی لاک اسکرین به نمایش در می آید را مدیریت و دسته بندی کنید و این قابلیت، بررسی سریع نوتیفیکیشن ها در یک نگاه را برای شما امکان پذیر می کند. در حقیقت می توانید اعلان های مرتبط با یک نرم افزار یا موضوع خاص را دسته بندی کنید.
نوتیفیکشن ها در iOS همواره روی صفحه ی اصلی زیر ساعت ظاهر می شدند و اگر لیست طولانی از پیام ها روی صفحه ی تلفن همراه قرار می گرفت آن ها به زیر لیست می رفتند که این مشکل با سفارشی سازی نوتیفیکیشن ها در آپدیت جدید برطرف می شود.

Screen Time و App Limits : 

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

این قابلیت های جدید iOS 12 برای جلوگیری از اتلاف وقت و اعتیاد کاربران به شبکه های اجتماعی طراحی شده اند.
Screen Time برای جلوگیری از اعتیاد کاربران به تلفن های همراهشان در نظر گرفته شده است، به این معنی که این برنامه مدت زمانی که در طول هفته ی گذشته در اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر برنامه های مشابه فعال بوده اید را نشان می دهد و به طور دقیق اعلام می کند که طی هفته ی اخیر چند ساعت زمان صرف چه برنامه ها و چه نرم افزارهایی کرده اید.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12App Limits قابلیت دیگری است که می توانید با استفاده از آن برای وب گردی و فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی "محدودیت زمانی" تعیین کنید، یعنی برای حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی و برنامه های سرگرم کننده "حداکثر زمان استفاده" تعریف کنید و در صورتی که بیشتر از این بازه زمانی مشخص زمان صرف این برنامه ها کنید به شما اطلاع می دهد. این قابلیت های جدید و کاربردی به این شکل از وابستگی افراطی و اتلاف وقت شما جلوگیری می کنند.
شرکت اپل برای والدین امکانی را در نظر گرفته است که برای استفاده ی کودکان از اپلیکیشن ها محدودیت زمانی یا محتوایی تعریف کنند، این برنامه Downtime نام دارد و والدین به کمک Family sharing از راه دور قادر به کنترل آن هستند.

به روز رسانی اپلیکیشن های بومی :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

در iOS 12 تب جدید Brows به برنامه ی News افزوده شده است و این تب امکان جستجوی کانال های خبری و مشاهده اخبار روز را آسان تر کرده است و یک ساید بار جدید نیز در نسخه ی آیپد اپلیکیشن اضافه شده است.
طراحی اپلیکیشن Stocks در نسخه ی جدید تغییر کرده است. نمودار های متنوعی از بازار بورس را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین برای بررسی بازار بورس بسیار مفید و کاربردی است.

همان طور که می دانید اپلیکیشن Voice Memos برنامه ای برای ضبط صدا است و از نظر رابط کاربری در نسخه ی جدید iOS 12 با تغییراتی همراه است و اکنون در دسترس کاربران آیپد نیز قرار دارد، هم چنین مجهز به پشتیبانی آی کلاد نیز شده است که در این صورت دیگر نیازی به ارسال صداهای ضبط شده توسط AirDrop بین دستگاه های مختلف نخواهید داشت و می توانید به لطف iCloud صداهای ضبط شده را میان آیفون و آیپد همگام سازی کنید و به لطف طراحی جدید و کاربردی این برنامه تعیین نام برای صدا ها بسیار آسان تر شده است.

در نهایت تغییر مهمی که در iBook ایجاد شده است طراحی جدید رابط کاربری و تغییر نام آن به Apple Books است و رابط ذخیره سازی جدید امکان جستجوی خرید eBook ها و کتاب های صوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
در ادامه معرفی امکانات جدید اپل به بررسی تغییرات جدید CarPlay می پردازیم. اکنون پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث مانند: Waze وGoogle Maps به آن اضافه شده است.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

در بخش لاک اسکرین نیز یک صفحه ی جدید ایجاد شده است که به شما صبح بخیر می گوید و ضمن اعلام وضعیت آب و هوا امکان فعال سازی زنگ هشدار را نیز برای شما فراهم می کند. همان طور که می دانید حالت Do Not Disturb زنگ های هشدار و نوتیفیکیشن ها را در ساعت خواب بی صدا می کند و در iOS 12 می توانید حالت Do Not Disturb را بسته به زمان، موقعیت و یا رویداد های تقویم تنظیم و غیرفعال کنید.

انیموجی :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

بدون شک یکی از جذاب ترین قابلیت های جدید اپل انیموجی ها هستند. در نسخه ی جدید iOS 12 چهار شخصیت جدید به انیموجی ها اضافه شده است که شامل یک روح (گوست)، کوآلا، ببر و دایناسور T-Rex می باشد. از این پس انیموجی ها می توانند زبان شما را تشخیص دهند و حرکات آن را در برنامه شبیه سازی کنند.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

Memoji هم یک انیموجی شخصی و منحصر به فرد است که می توانید با اسکن چهره و بر اساس ویژگی های ظاهری خود آن را بسازید و از آن در آی مسیج استفاده کنید.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

فیس تایم FaceTime :

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12از دیگر تغییرات مهم و کاربردی iOS 12 باید به قابلیت چت گروهی فیس تایم اشاره کنیم، قابلیتی که بدون شک مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. فیس تایم درiOS 12 به روزرسانی شده است و به طور مستقیم با آی مسیج تعامل دارد. اکنون فیس تایم مکالمات گروهی 32 نفره به صورت همزمان را پشتیبانی می کند و می توانید در طول تماس انیموجی ها یا Memoji ها را جایگزین چهره خود کنید. مدیریت و سازمان دهی فیس تایم با این تعداد کاربر نیز به راحتی انجام می شود، به این ترتیب که آیکون شخص سخنور بزرگ تر ار سایر آیکون ها نمایش داده می شود.
علاوه بر این انیموجی ها، فیلتر ها و پکیج های استیکر هم در فیس تایم پشتیبانی می شوند که می توانید در آیفون، آیپد و مک به آن ها دسترسی داشته باشید. 

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

ارسال پاسخ صوتی و چت گروهی محدود برای کاربران اپل واچ یکی دیگر از قابلیت های جدید iMessage در iOS جدید خواهد بود.
تاریخ انتشار:
iOS 12 پاییز امسال و برای کلیه دستگاه های پشتیانی کننده iOS 11 منتشر خواهد شد. البته پیش از انتشار نسخه نهایی چندین نسخه بتا عرضه خواهد شد و در حال حاضر دسترسی به اولین نسخه آن فقط برای توسعه دهنگان فراهم شده است و نسخه ی بتاب عمومی تا آخر ماه در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تا زمان انتشار رسمی iOS 12 علاقه مندان و کاربران محصولات اپل علاوه بر قابلیت های ذکر شده در انتظار بهبود سایر برنامه ها و نرم افزارها هستند.

سازگاری iOS 12 :

• با آیفون X، آیفون 8 پلاس، آیفون 8، آیفون 7 پلاس، آیفون 7، آیفون SE، آیفون 6 اس پلاس، آیفون 6s، آیفون 6 پلاس، آیفون 6 و آیفون 5s سازگار است.
• با آیپد 2018، آیپد پرو 10.5 (2017)، آیپد پرو 12.9 (2017)، آیپد 2017، ایپد پرو 9.7(2016)، ایپد پرو 12.9 (2015)، آیپد مینی 4، آیپد مینی 3، آیپد ایر2، آیپد مینی 2 رتینا و آیپد ایر سازگار است.

https://www.takinmall.com/features-and-change-of-ios-12

  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • پریما امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی